Jesteśmy przedszkolem z dużymi tradycjami. Posiadamy czterdziestoletnie doświadczenie w organizowaniu opieki dla najmłodszych dzieci przygotowując je, na wszystkich etapach wychowania przedszkolnego do rozpoczęcia nauki w szkole.
Nasza placówka zapewnia wszechstronny rozwój dziecka wprowadzając je w świat wartości takich, jak: prawda, dobro i piękno. Dbamy też o to, by nasi wychowankowie potrafili funkcjonować w świecie, który ustawicznie się zmienia- otwiera na nowe technologie, nowe specjalności zawodowe wymuszając konieczność uczenia się przez całe życie.
Troską otaczamy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzimy oddział integracyjny, który zapewnia dostosowanie warunków edukacyjnych i organizację procesu kształcenia zgodnie z potrzebami dzieci.
Dyrektor: Agata Szychowicz
Wicedyrektor: Krystyna Neuman-Betka
Maluchy I
wychowawca: Natalia Jarominek
oddziałowa: Danuta Krok
pomoc nauczyciela: Izabela Odojczyk
Maluchy II
wychowawca: Dorota Trela
oddzizłowa: Izabela Żak
pomoc nauczyciela: Barbara Deminger
Młodszaki I
wychowawca: Izabela Kolorz
oddziałowa: Mirosława Sobera
Młodszaki II
wychowawca: Patrycja Thomas
oddziałowa: Anna Honkisz
Średniaki I
wychowawca: Bożena Walo
oddziałowa: Sylwia Olech
Średniaki II
wychowawca: Sandra Kwiatkowska
oddziałowa: Małgorzata Dwornik
Starszaki
wychowawca : Beata Prus-Dobrzaniecka
oddziałowa: Mariola Misztal
Zerówka I Integracja
wychowawca: Marcelina Kempny
nauczyciel współorganizujący:Jagoda Kapuła
oddziałowa: Ilona Lachowicz
Zerówka II
wychowawca: Katarzyna Bombik
oddziałowa: Magdalena Bider
Zerówka III Integracja
wychowawca: Elżbieta Wala
nauczyciel współorganizaujący: Anna Szkorupa
oddziałowa: Natalia Trompeta
Nauczyciele uzupełniający: Barbara Puszyńska, Katarzyna Czogała, Katarzyna Krzyżowska
Pedagog: Aleksandra Mura
Psycholog: Alicja Sieprawska
Język angielski: Anna Słowińska
Religia: Bożena Kałuża
Gimnastyka korekcyjna: Beata Prus-Dobrzaniecka
Intendent: Halina Androsz
Sekretarz: Edyta Kałuża
Woźny: Sławomir Misztal, Ignacy Dwornik
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci . Rozmowy indywidualne. Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci w kącikach tematycznych.
|
8.00 – 8.15 |
Zabawy dydaktyczne w małych grupach (logopedyczne, ortofoniczne), zabawy dywanowe.
|
8.15-8.30 |
Zabawa ruchowa (3-latki), zestaw ćwiczeń porannych (4,5,6-latki)
|
8.30-9.00 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Śniadanie.
|
9.00 – 10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wynikające z podstawy programowej i przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Dzieci w wieku 3-4 lata około 15 minut Dzieci w wieku 5-6 lat około 30 minut |
10.00 – 11.30 |
Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci lub zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci, zabawy w kącikach tematycznych oraz wspomagające rozwój dziecka. Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia przyrodnicze, spacery, wycieczki.
|
11.30-12.00 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Obiad.
|
12.00 – 13.30 3-latki |
Poobiedni relaks. Leżakowanie. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej.
|
12.00 – 12.15 4-6- latki |
Poobiedni relaks. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej. |
12.15-13.30 4-6- latki |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne. Zajęcia indywidualne wspomagające rozwój dzieci. Zabawy swobodne. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery. |
13.30-14.00 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Podwieczorek.
|
14.00 – 15.00 |
Zabawa ruchowa. Ćwiczenia indywidualne lub w małych grupach dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy w kącikach tematycznych.
|
15.00-16.30 |
Zabawy dywanowe. Zabawy dowolne przy stolikach – gry dydaktyczne, puzzle, układanki. Zabawy rozwijające zdolności i zainteresowania dzieci. Aktywność własna dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.
|
Język angielski
W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po pół godziny i prowadzone są w formie zabawy. Podczas zajęć koncentrujemy się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia.
Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez:
W zerówkach pracujemy na programie Super Heroes. Podręcznik zaprasza dzieci do nauki poprzez zabawę wraz z piątką bohaterów: czwórką dzieci i szczurkiem Mattem. Bohaterowie przeżywają przygody, które stwarzają doskonały kontekst językowy do nauki komunikacji za pomocą fraz i krótkich zdań.
Prowadząca: Anna Słowińska
Grupa
|
wtorek |
środa |
Maluchy 1 |
10:00-10:30 |
10:00-10:30 |
Malucha 2 |
9:30-10:00 |
9:30-10:00 |
Młodszaki 1 |
9:00-9:30 |
9:00-9:30 |
Młodszaki 2 |
8:30-9:00 |
08:30-9:00 |
Średniaki 1 |
10:30-11:00 |
10:30-11:00 |
Średniaki 2 |
12:30-13:00 |
12:00-12:30 |
Starszaki |
12:00-12:30 |
11:30-12:00 |
Zerówka 1 |
11:30-12:00 |
12:30-13:00 |
Zerówka 2 |
11:00-11:30 |
11:00-11:30 |
Zerówka 3 Integracja |
8:00-8:30 |
8:00-8:30 |
W naszym przedszkolu prowadzona jest katecheza w sześciu grupach. Celem katechezy jest budzenie zaufania dzieci do najlepszego Przyjaciela, którym jest Jezus. Dzieci mają doświadczyć Jego obecności oraz zachęcane są do rozmowy z Nim czyli modlitwy.
Zajęcia oparte są na metodach aktywizujących m.in. metody integracji, plastyczne, muzyczne, dramowe, gry i zabawy dydaktyczne, a także proste metody biblijne i liturgiczne.
Istotnym elementem dydaktycznym są opowiadania, których bohaterami są Julka i Kacper. Opowiadania te cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci i towarzyszą katechezom przez cały rok.
Prowadząca katechezę w naszym przedszkolu: Bożena Kałuża
Grupa |
czwartek |
piątek |
Średniaki 1 |
10:30-11:00 |
10:30-11:00 |
Średniaki 2 |
12:30-13:00 |
12:30-13:00 |
Starszaki |
12:00-12:30 |
12:00-12:30 |
Zerówka 1 |
13:00-13:30 |
13:00-13:30 |
Zerówka 2 |
13:30-14:00 |
13:30-14:00 |
Zerówka 3 Integracja |
11:00-11:30 |
11:00-11:30 |
Aktywność ruchowa profilaktyką wad postawy
W okresie wychowania przedszkolnego dzieci intensywnie rosną i kształtują najważniejsze sprawności ruchowe, mają także wielką potrzebę ruchu, mówi się o konieczności zaspokajania głodu ruchu dzieci przedszkolnych. Dlatego też w naszej placówce realizujemy dodatkowe zajęcia pt. „Aktywność ruchowa profilaktyką wad postawy”. Zajęcia mają na celu rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, wyrabianie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego oraz silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowo więzadłowej. Od usprawnienia ruchowego dziecka w tym okresie zależy dalszy przebieg jego rozwoju fizycznego, a powstałych wówczas zaniedbań nie sposób odrobić w następnych latach życia.
Prowadząca zajęcia: Beata Prus-Dobrzaniecka
Grupa |
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
Średniaki 2 |
10:00-10:30 |
||||
Starszaki |
|
11:00-11:30 |
|
|
|
Zerówka 1 |
11:00-11:30 |
|
|
|
|
Zerówka 2 |
|
|
|
11:00-11:30 |
|