2020-11-26

Witajcie, Kochani!
Jak minął Wam wczorajszy dzień? Czy każdy z Was spędził go razem ze swoim misiem? Postarajcie się opowiedzieć w kilku zdaniach.
Na dobry początek dnia, trochę gimnastyki. Zamieniamy się w zwierzątka… Pamiętajcie, o zachowaniu bezpieczeństwa.
*wyginaj grzbiet jak tygrys,
*wyciągnij ramiona jak ośmiornica,
*stąpaj mocno jak słoń,
*skradaj się jak lis,
*skacz jak żaba,
*turlaj się jak jeż,
*człap jak pingwin,
*wij się jak wąż.

Teraz wierszowanka – pokazywanka:
Ręce w dole, ręce w górze,
rysujemy koło duże,
skok do góry ręce w bok,
teraz w przód zrób jeden krok.
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza.
Kiedy deszczyk pada,
wcale nie jest nudno!
Mamy tyle zabaw,
że policzyć trudno!
Układamy klocki
albo układanki,
pani czyta bajki,
gramy w zgadywanki,
słuchamy muzyki
i do niej tańczymy,
śpiewamy piosenki
– świetnie się bawimy!
A gdy skończy padać,
nie czekamy dłużej.
W kaloszach biegniemy
skakać przez kałuże!
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza. Przykładowe pytania:
• W jakim jesteście nastroju, gdy pada deszcz?
• Co dzieci robiły, gdy padał deszcz?
• Co robiły, gdy przestał padać?
• Kto lubi chodzić po kałużach? Dlaczego?
• Jaka dzisiaj jest pogoda?

„Pada deszczyk”- zabawa paluszkowa. Dzieci powtarzają za Rodzicem rymowankę
i próbują zilustrować ją, wykonując odpowiednie ruchy, naśladując Rodzica. Dzieci:
Deszczyk pada, deszczyk pada, (stukają palcami o dywan)
parasolka się rozkłada. (tworzą parasolkę z palca wskazującego i dłoni)
Chmurki małe się spotkały (kreślą w powietrzu kształty chmur)
i cichutko rozmawiały. (dłonie naśladują rozmowę)
Deszczyk pada, mały, wielki, (naśladują palcami padający deszcz)
W kałuże zamienia kropelki. (uderzają całymi dłońmi o dywan)

 

Do kolejnej zabawy potrzebna nam będzie gazeta. Rodzic gra na grzechotce: raz wolno (dzieci chodzą), raz szybko (dzieci biegają). Kiedy Rodzic przerywa grę, dzieci robią z gazety na zmianę:

*parasol (unoszą gazetę i trzymają ją nad głową),

*kałużę (układają gazetę na podłodze i wskakują na nią),

*płaszczyk przeciwdeszczowy (otulają gazetą ramiona).

Pod koniec, gdy deszczyk ustaje, na ulicach zostają kałuże - dzieci rozkłdają gazety na podłodze i spaceruja tak, aby ominąć kałużę (chodzą dookoła gazety) lub wskakują do kałuży (skaczą na gazecie, mówiąć rytmicznie chlap, chlap, chlap).



Na zakończenie karta pracy do samodzielnego wykonania, a dla chętnych kolorowanka.

Miłego popołudnia! Do jutra.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl