Bożena Walo
Innowacja ma na celu wprowadzenie przedszkolaków w podstawy filozofii i humanistyki poprzez prosty język, zabawy, eksperymenty i działania twórcze.
Dzieci uczą się rozpoznawać wartości (dobro, miłość, piękno, przyjaźń), radzić sobie z lękiem i trudnymi emocjami, rozwijać poczucie współpracy i ciekawości świata. Poznają także ważne postacie kultury i nauki: Janusz Korczak, św. Augustyn, Maria Skłodowska-Curie, Seneka, Arystoteles, Leonardo da Vinci, Sokrates.
Szczególną wagę kładzie się na poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego dzieci, systematyczne wsparcie psychiczne oraz przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej poprzez kształtowanie postaw empatii, życzliwości, współpracy i reagowania na niewłaściwe zachowania.
Natalia Jarominek
Innowacja pedagogiczna wprowadza do nauki języka obcego dodatkowe sytuacje edukacyjne, dające dzieciom okazję do poszerzania wiedzy językowej i poznawania języka obcego w naturalny i interesujący sposób. Są to działania ukierunkowane na rozbudzanie dziecięcego zainteresowania językiem angielskim i uatrakcyjnienie prowadzonych w przedszkolu zajęć.
Innowacja polega na przybliżaniu dzieciom literatury anglojęzycznej dopasowanej do ich potrzeb i możliwości. Książki, wiersze i opowiadania w języku angielskim wspierają realizację Podstawy Programowej, poszerzają wiedzę i umiejętności dzieci oraz są podstawą do innych, twórczych działań przedszkolaków, rozwijających m.in. ich umiejętności komunikacyjne i sprawność fizyczną.
Anna Szkorupa, Patrycja Thomas, Natalia Jarominek
Innowacyjny projekt edukacyjny ma na celu rozwijanie kreatywności i kompetencji cyfrowych dzieci, poprzez wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji w procesie twórczym. Przedszkolaki podczas zajęć tworzą własne opowiadania, ilustracja, teksty piosenek, muzykę.
Nowatorstwo innowacji polega na połączeniu tradycyjnej twórczości dziecięcej z nowoczesnymi technologiami, które stają się narzędziem do rozwijania ekspresji artystycznej i umiejętności współpracy.
Prowadząca: Alicja Hołyk
Podczas zajęć specjalistycznych w naszym przedszkolu jest realizowany Projekt "Kolorowe Uczucia Gucia", który ma na celu pomóc dzieciom w rozpoznawaniu, nazywaniu i rozumieniu różnych emocji.
Wprowadzenie w świat emocji zawsze rozpoczyna się od przeczytania pozycji książkowej z serii "Uczucia Gucia" oraz przeprowadzenia ćwiczeń oddechowych oraz technik relaksacyjnych zawartych w danej pozycji. Proponowane ćwiczenia są dostosowane do możliwości oraz wieku dziecka.
Prowadzące: Samanta Marszałek-Czaban, Alicja Hołyk, Anna Madej, Aleksandra Mura
Podczas zajęć specjalistycznych przedszkolaki realizują zagadnienia ogólniopolskiego projektu edukacyjnego skoncentrowanego na edukacji włączającej, który bazuje na wykorzystaniu codziennych sytuacji życiowych do pokazywania dzieciom, ich rodzicom i rodzeństwu świat w sposób bardziej inkluzywny.
Celem zajęć projektowych jest doświadczanie przez dzieci otaczającego je świata w różnorodności.
Prowadzące: Samanta Marszałek-Czaban, Alicja Hołyk, Anna Madej, Aleksandra Mura
Celem ogólnopolskiego programu InterACT jest kształtowanie adekwatnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec różnych form niepełnosprawności, zaburzeń w komunikowaniu się, w tym zmiana postaw społecznych wobec jąkania, a także zmiany postaw wobec różnorodności kulturowej. Poprzez udział w sesjach InterACT dzieci uczą się jak adekwatnie reagować i skutecznie wspierać osoby z różnymi formami niepełnosprawności, jąkające się, mówiące innym językiem, czy mające inny kolor skóry. Dowiadują się także co robić, a czego nie robić, by komunikowanie się było skuteczne i przebiegało w przyjaznej atmosferze. Najważniejsze przesłanie programu brzmi: Każdy z nas jest inny i każdy taki sam – każdy z nas jest wyjątkowy! Budujmy świat bezpieczny i