Witajcie w środę, na dworze robi się już coraz zimniej. Śnieg zaczyna padać, nadchodzi prawdziwa zima!
Zobaczcie z rodzicami prognozę pogody. Czy w najbliższych dniach będzie padał śnieg?
Dzień rozpoczynamy od ćwiczeń porannych:
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Odgarnianie śniegu"
Dziecko naśladuje czynność odgarniania i zmiatania śniegu. Wykonuje skłony, skręty i skrętoskłony tułowia w lewo i w prawo.
Zabawa z elementem czworakowania "Zmarznięty kotek"
Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się, miauczy. Wyprost- wstaje i pociera zmarznięte łapki.
Zapraszam was do zajęć piosenką "My jesteśmy starszakami...". Dzisiaj mamy już środę - podzielcie ten wyraz na sylaby i na głoski.
Dzisiaj będziemy się bawić przy piosence "List do zimy" (sł. i muz. K. Gowik).
1. Znowu dzisiaj spadł biały śnieg, całkiem biały puch.
Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch.
A my tego białego śniegu mamy już dość!
Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!
Ref.: Szanowna zimo, to nasze prośby:
by śnieg niebieski był i miał czekolady smak,
i by go można zjadać jak lody,
i by tych lodów nigdy nam nie było brak!
A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty,
to żeby miał smak cukrowej waty!
2. Przeczytała list zima i odpisała tak:
Drogie dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak
sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart.
Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!
Ref.: Szanowna zimo…
3. Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma,
w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da!
I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg,
śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…
Ref.: Szanowna zimo…
Na pewno wiecie co to jest refren piosenki, a co to jest zwrotka piosenki.
Przed nami zabawa wyrabiająca reakcję na ustalone sygnały – "Prawda czy fałsz?".
Potrzebne będą frotki w dwóch kolorach: zielonym i czerwonym (dla każdego dziecka), bębenek.
Na przegubach dłoni dzieci mają założone gumki frotki (na prawych przegubach zielone, na lewych – czerwone). W rytmie bębenka swobodnie maszerują w dowolnych kierunkach. Podczas przerwy w muzyce rodzic, nawiązując do tekstu piosenki, wypowiada zdania – praw-dziwe lub fałszywe. Przykładowe zdania:Śnieg jest niebieski.Śnieg jest słodki jak wata cukrowa.Zimą lód na jeziorze ma smak czekoladowy. Ze śniegu można ulepić bałwana. Kiedy jest bardzo zimno, woda zamienia się w lód. Kiedy jest silny mróz, na szybach pojawiają się białe wzory.Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą w górę prawe ręce z zielonymi frotkami na prze-gubach. Jeżeli zdanie jest fałszywe, unoszą lewe ręce, z czerwonymi frotkami na przegubach.
Zapoznanie z niektórymi elementami pogody – temperaturą i opadami – na podstawie rozmowy.
Przypomnienie nazw poznanych pór roku.
−Ile jest pór roku? Nazwijcie je.
−Jaka teraz jest pora roku?
−Jaka pora roku była przed nią, a jaka będzie po niej?
Do mierzenia temperatury potrzebny jest termometr. Podzielcie wyraz TERMOMETR na sylaby. Są termometry do mierzenia temperatury ciała i takie, które pokazują temperaturę w pomieszczeniu lub na dworze. Jeśli posiadacie termometr za oknem, sprawdźcie, jaka jest teraz temperatura.
Teraz pora na zabawę - wybierzcie dowolną zabawkę i pobawcie się nią samodzielnie. Następnie pomócie rodzicom w przygotowaniach do obiadu.
Po południu wybierzcie się z rodzicami na spacer, obserwujcie zmiany w pogodzie - wykonajcie w domu obrazek tego, co zauważyliście.
Miłego dnia