2020-12-09

Witajcie w środę, na dworze robi się już coraz zimniej. Śnieg zaczyna padać, nadchodzi prawdziwa zima!

Zobaczcie z rodzicami prognozę pogody. Czy w najbliższych dniach będzie padał śnieg?

Dzień rozpoczynamy od ćwiczeń porannych:

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Odgarnianie śniegu"
Dziecko naśladuje czynność odgarniania i zmiatania śniegu. Wykonuje skłony, skręty i skrętoskłony tułowia w lewo i w prawo.

Zabawa z elementem czworakowania "Zmarznięty kotek"
Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się, miauczy. Wyprost- wstaje i pociera zmarznięte łapki.

Zapraszam was do zajęć piosenką "My jesteśmy starszakami...". Dzisiaj mamy już środę - podzielcie ten wyraz na sylaby i na głoski.

Dzisiaj będziemy się bawić przy piosence "List do zimy" (sł. i muz. K. Gowik).

 

1. Znowu dzisiaj spadł biały śnieg, całkiem biały puch. 

Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch. 

A my tego białego śniegu mamy już dość! 

Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!

Ref.: Szanowna zimo, to nasze prośby:  

by śnieg niebieski był i miał czekolady smak, 

i by go można zjadać jak lody,

i by tych lodów nigdy nam nie było brak! 

A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty, 

to żeby miał smak cukrowej waty!

2. Przeczytała list zima i odpisała tak: 

Drogie dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak 

sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart. 

Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!

Ref.: Szanowna zimo…

3. Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma, 

w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da! 

I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg, 

śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…

Ref.: Szanowna zimo…

 

  • Dlaczego dzieci pisały list do pani Zimy?
  • O co prosiły panią Zimę?
  • Jak odpowiedziała pani Zima na prośby dzieci?

Na pewno wiecie co to jest refren piosenki, a co to jest zwrotka piosenki.

Przed nami zabawa wyrabiająca reakcję na ustalone sygnały – "Prawda czy fałsz?".

Potrzebne będą frotki w dwóch kolorach: zielonym i czerwonym (dla każdego dziecka), bębenek.

Na przegubach dłoni dzieci mają założone gumki frotki (na prawych przegubach zielone, na lewych – czerwone). W rytmie bębenka swobodnie maszerują w dowolnych kierunkach. Podczas przerwy w muzyce rodzic, nawiązując do tekstu piosenki, wypowiada zdania – praw-dziwe lub fałszywe. Przykładowe zdania:Śnieg jest niebieski.Śnieg jest słodki jak wata cukrowa.Zimą lód na jeziorze ma smak czekoladowy. Ze śniegu można ulepić bałwana. Kiedy jest bardzo zimno, woda zamienia się w lód. Kiedy jest silny mróz, na szybach pojawiają się białe wzory.Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą w górę prawe ręce z zielonymi frotkami na prze-gubach. Jeżeli zdanie jest fałszywe, unoszą lewe ręce, z czerwonymi frotkami na przegubach.

Zapoznanie z niektórymi elementami pogody – temperaturą i opadami – na podstawie rozmowy.

Przypomnienie nazw poznanych pór roku.

−Ile jest pór roku? Nazwijcie je.

−Jaka teraz jest pora roku?

−Jaka pora roku była przed nią, a jaka będzie po niej?

 

Do mierzenia temperatury potrzebny jest termometr. Podzielcie wyraz TERMOMETR na sylaby. Są termometry do mierzenia temperatury ciała i takie, które pokazują temperaturę w pomieszczeniu lub na dworze. Jeśli posiadacie termometr za oknem, sprawdźcie, jaka jest teraz temperatura.

Teraz pora na zabawę - wybierzcie dowolną zabawkę i pobawcie się nią samodzielnie. Następnie pomócie rodzicom w przygotowaniach do obiadu.

Po południu wybierzcie się z rodzicami na spacer, obserwujcie zmiany w pogodzie - wykonajcie w domu obrazek tego, co zauważyliście.

Miłego dnia

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl