2020-12-10

Dzień dobry, mamy dziś czwartek - kolejny dzień tygodnia!

Nie zapominamy o porannych ćwiczeniach:

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Odgarnianie śniegu"
Dzieci naśladują czynność odgarniania i zmiatania śniegu. Wykonują skłony, skręty i skrętoskłony tułowia w lewo i w prawo.

Zabawa z elementem czworakowania "Zmarznięty kotek"
Dzieci chodzą na czworakach, zatrzymują się, miauczą. Wyprost- wstają i pocierają zmarznięte łapki.

Zaśpiewajcie teraz naszą piosenkę "My jesteśmy starszakami...". Przypomnijcie sobie kolejne dni tygodnia oraz nazwy pór roku. Jaki mamy obecnie miesiąc? Jak się nazywa?

Teraz przed nami zabawa matematyczna "Liczymy śniegowe kule". Wprowadzenie dodawania jako przybywania.

•Rodzic umieszcza na stole wycięte z kartonu sylwety pięciu (przygotował sześć) śniegowych kul różnej wielkości. Wycięte z kartonu sylwety kul śniegowych, kartonik z liczbą 5 (lub kartonik z 5 krążkami).

•Rozmowa wprowadzająca:

−Co przypominają wam te sylwety?

−Do czego można użyć śniegowych kul?

−Czy zawsze śnieg daje się zlepić w kulki?

•Liczenie śniegowych kul umieszczonych na stole.

• Ułożenie ich od najmniejszej do największej.

• Umieszczenie obok nich kartonika z liczbą 5 lub pięcioma krążkami.

• Umieszczenie na stole jeszcze jednej kuli.

• Podpisanie kul – 5 i 1.

•Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6.

 

Spróbujcie z wełny lub ze wstązki ułożył liczbę 6.

Pora na ćwiczenia gimnastyczne. Przygotujcie piłkę i kosz.

  • zabawa orientacyjna "W górę i w dół" - rzucanie piłką
  • ćwiczenia z elementem rzutu i chwytu - rzuć wysoko piłką, zaklaszcz, złap
  • zabawa z elementem toczenia - tocz piłkę po podłodze jedną ręką
  • kozłowanie - próbuj odbijać piłkę o podłogę jedną ręką przez kilka minut
  • ćwiczenie mięśni brzucha - złap piłkę między stopy i podnoś ją do góry
  • zabawa z elementem równowagi - masujemy stopy piłką

Posprzątajcie po ćwiczeniach, weź ulubioną zabawkę, pobaw się chwilkę, a potem pomóż rodzicom w przygotowaniu obiadu.

Zerknijcie teraz na obrazek poniżej i odpowiedzcie na pytania:

−Co robią dzieci?

−Czy bawią się bezpiecznie?

Teraz posłuchajcie zdań na temat sytuacji przedstawionych na zdjęciach. Policzcie w nich słowa:

Dziecko zjeżdża na nartach z górki. Dzieci zjeżdżają na sankach. Na lo-dowisku dzieci jeżdżą na łyżwach. Dzieci lepią bałwana.

Pora na obiad - pomóżcie rodzicom w przygotowaniach. Jak zjecie wspólnie posiłek to wybierzcie się na spacer - po powrocie zróbcie bałwanka z płatków kosmetycznych lub z kółek, ktorych użyliście rano.

Miłego dnia!

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl