Na początku przywitamy sie naszą piosenką pt.: "Wszyscy są, witam was!". Teraz poćwiczcie razem ze mną:
Zabawa orientacyjno- porządkowa "Wirujące płatki"
Dzieci biegają w tempie podanym przez rodzica. Na sygnał zatrzymują się i powoli obracając się dookoła, opadają na podłogę.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Odgarnianie śniegu"
Dzieci naśladują czynność odgarniania i zmiatania śniegu. Wykonują skłony, skręty i skrętoskłony tułowia w lewo i w prawo.
Mamy już poniedziałek - zaczął się więc nowy tydzień - powtórzcie po kolei dni tygodnia. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zbliżającej się zimie. Posłuchajcie teraz piosenki pt.: "Rok na karuzeli". Jak widzicie karuzea kręci sie tak samo, jak pory roku.
Ćwiczenia klasyfikacyjne.
Dzieci podają skojarzenia do podanych nazw pór roku, np.:−zima – śnieg, zimno, sople, bałwan...−wiosna – przebiśnieg, młode zwierzęta, krokusy...−lato – owoce, żniwa, wakacje...−jesień – kolorowe liście, kasztany, zbiory warzyw i owoców (poszukajcie innych).
Posłuchajmy teraz rymowanki:
Przyszła biała zima,śniegu nasypała. Wystawiła narty, sanki,ulepiła trzy bałwanki. Rozstawiła śnieżne zaspy,by ozdobić świat.
Rozmowa na temat rymowanki:
−Jaka pora roku się zaczyna?
−Co robiła zima?
−Do czego zachęcała dzieci?
−Na czym dzieci mogą zjeżdżać z górki?
−Czy ktoś z was jeździ na nartach?
−Co to są zaspy?
−Kiedy powstają
Analiza i synteza słuchowa słowa zaspy:
• Dzielenie słowa zaspy na sylaby.
−Co słyszymy na końcu słowa zaspy?
•Podział na sylaby nazw wyrazów, które kończą się głoską y
Poszukajcie słów kończących się na głoskę -y. Spróbuj ułożyć głoskę Y z klocków.
Narysuj siebie bawiącego się na podwórku podczas ulubionej pory roku.