2020-12-07

Dzisiaj znowu witam was w naszym domowym przedszkolu!

Na początku przywitamy sie naszą piosenką pt.: "Wszyscy są, witam was!". Teraz poćwiczcie razem ze mną:

Zabawa orientacyjno- porządkowa "Wirujące płatki"
Dzieci biegają w tempie podanym przez rodzica. Na sygnał zatrzymują się i powoli obracając się dookoła, opadają na podłogę.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Odgarnianie śniegu"
Dzieci naśladują czynność odgarniania i zmiatania śniegu. Wykonują skłony, skręty i skrętoskłony tułowia w lewo i w prawo.

Mamy już poniedziałek - zaczął się więc nowy tydzień - powtórzcie po kolei dni tygodnia. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zbliżającej się zimie. Posłuchajcie teraz piosenki pt.: "Rok na karuzeli". Jak widzicie karuzea kręci sie tak samo, jak pory roku.

Ćwiczenia klasyfikacyjne.

Dzieci podają skojarzenia do podanych nazw pór roku, np.:−zima – śnieg, zimno, sople, bałwan...−wiosna – przebiśnieg, młode zwierzęta, krokusy...−lato – owoce, żniwa, wakacje...−jesień – kolorowe liście, kasztany, zbiory warzyw i owoców (poszukajcie innych).

Posłuchajmy teraz rymowanki:

Przyszła biała zima,śniegu nasypała. Wystawiła narty, sanki,ulepiła trzy bałwanki. Rozstawiła śnieżne zaspy,by ozdobić świat.

Rozmowa na temat rymowanki:

−Jaka pora roku się zaczyna?

−Co robiła zima?

−Do czego zachęcała dzieci?

−Na czym dzieci mogą zjeżdżać z górki?

−Czy ktoś z was jeździ na nartach?

−Co to są zaspy?

−Kiedy powstają

 

Analiza i synteza słuchowa słowa zaspy:

• Dzielenie słowa zaspy na sylaby.

−Co słyszymy na końcu słowa zaspy?

•Podział na sylaby nazw wyrazów, które kończą się głoską y

 

Poszukajcie słów kończących się na głoskę -y. Spróbuj ułożyć głoskę Y z klocków.

 

Narysuj siebie bawiącego się na podwórku podczas ulubionej pory roku.

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl